Végre megint napvilágot látott egy racionális, az elektromos autózás jövőjét, és az ezzel járó többlet villamosenergia igényt vizsgáló elemzés. A kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével(!) múlja felül…
Az 1/2020. (I. 16.) MEKH rendelet határozza meg az energia mérésére vonatkozó új, az eddigieknél jóval szigorúbb követelményeket. Kellett ez a szigorítás, mivel eddig nem igazán az eredeti elképzeléseknek megfelelően lett végrehajtva a jogszabály. Tapasztalat, hogy gyakran sem az érintett…
Szigorodtak az energetikai szakreferens igénybevételére kötelezett gazdálkodó szervezetek esetében az energiahatékonyságot támogató villamos mérésekre vonatkozó MEKH előírások. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miként kell megfelelni ezeknek az új elvárásoknak.
Németország ismét bajban van: hetek óta attól hangos a sajtó, hogy mekkora gazdasági kárt fog eredményezni a járműiparban történő átállás a hagyományos motorokról az elektromos hajtásokra. Már a várható munkanélküliségi számok is elrettentőek, hiszen rövid idő alatt csak Németországban akár…
Régóta, és már nagyon sokszor feltett kérdés: mennyire lehet okos egy épület? És az ugyanannyiszor adott válaszunk: amennyire csak akarjuk. Nagyjából tíz esztendeje "okosítjuk" az épületeket, úgyhogy láttunk már egyet s mást, szívesen adunk mindenkinek egy-két hasznos ötletet. Íme egy…
Németország bajban van: hiába járnak élen a megújuló technológiák alkalmazásában, képtelenek teljesíteni a szén-dioxid-kibocsátási célokat. Az eddig bejárt pálya nem tűnik elégségesnek, ezért kénytelenek technológiai váltáshoz folyamodni. A feladat nem csekélység: egy-két év alatt egy látszólag környezetbarát energiahordozó tömegexportjával akarnak…
Nagyon úgy néz ki, hogy idén elmarad kis hazánkban a rekkenő nyári hőség, és melegrekordok helyett egy hűvösebb periódust szemlélhetünk. Többnyire nem erre számítottunk, de hangosan senki nem tiltakozik e kedvező fordulat miatt. Annak jártunk utána, hogy vajon mi állhat…
Ismét lelepleződött a "meztelen király"? A Német Gazdaságkutató Intézet számára készült jelentés szerint a ma piacon levő elektromos autók kifejezetten környezetszennyezőbbek a hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt járműveknél... Most akkor mi van?!
Évek óta rendszeres auditra, vagy az ISO 50001 szabvány alkalmazására kötelezettek a nagyvállalatok, illetve a jelentős mértékű energiát használó cégek, intézmények. A vonatkozó rendeletek alkotóinak célja az volt, hogy derüljön fény végre a pazarlásokra. Sajnos egyértelműen az látszik, hogy...
Hosszú évek után végre valahára foglalkoznak az EU bürokratái azzal a régóta feszegetett logikus kérdéssel, hogy van-e még értelme fenntartani az évente kétszeri óraállítást? Nos, nagynehezen megszületett a döntés, de nem egészen úgy, ahogy azt sokan gondoltuk vagy reméltük volna...

Munkatársak

Váradi Szabolcs - Ügyvezető, energetikai szolgáltatások
Józsa Péter - Energetikus
Pocsai László - SCADA vezető fejlesztő 
Korbeák Sándor - Informatikus

Kapcsolat

Iroda: 1033 Budapest, Csíkós utca 8.       Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
© 2019 On-Energy Kft. Minden jog fenttarva